אין דבר מתסכל כמו הרגע שבו המחשב הנייד שלך לא נדלק. בין אם אתה בעיצומו של פרויקט חשוב או סתם מנסה להתעדכן בתוכנית האהובה עליך, מחשב נייד שאינו מגיב יכול להרוס את התוכניות שלך במהירות. אמנם ישנן סיבות פוטנציאליות רבות לכך שמחשב נייד לא נדלק, אך החדשות הטובות הן שניתן לפתור רבות מהבעיות הללו עם מעט מאמץ. נסקור כאן כמה מהגורמים הנפוצים למחשב נייד שלא נדלק, כמו גם את השלבים שתוכל לנקוט כדי להחזיר את המכשיר שלך לפעולה.

בין אם אתה טירון טכנולוגי או מקצוען מנוסה, הבנת הסיבות לכך שמחשב נייד לא נדלק יכולה לעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי איך להמשיך. אז אם אתם מתמודדים כרגע עם מחשב נייד שלא יתחיל לאתחל, אל תתייאשו – יש עוד תקווה!

 

"האם זה ספק הכוח?": זיהוי בעיות הקשורות לחשמל


אחת הסיבות הנפוצות ביותר מדוע מחשב נייד לא נדלק היא בעיה הקשורה למתח. אם המחשב הנייד שלך אינו מגיב בכלל כשאתה לוחץ על לחצן ההפעלה, הדבר הראשון שתרצה לבדוק הוא האם הוא מקבל חשמל. התחל על ידי בדיקה כדי לראות אם כבל החשמל מחובר היטב הן למחשב הנייד והן לשקע בקיר. אם כן, נסה שקע אחר רק כדי להיות בטוח שהבעיה אינה בשקע החשמל עצמו.


אם אתה משתמש במטען למחשב נייד בעל כבל חשמל ניתן להסרה, בדוק אם הכבל פגום או בלוי. ייתכן שיהיה עליך להחליף את הכבל או את המטען כולו. בנוסף, בדוק אם יש נורות כלשהן במחשב הנייד המעידות שהוא מקבל חשמל. אם אין נורות, ייתכן שכבל החשמל או המטען פגומים ויש להחליפם.

האם הסוללה פגומה?

 

אם המחשב הנייד שלך עדיין לא נדלק לאחר בדיקת אספקת החשמל, האשם הפוטנציאלי הבא הוא סוללה פגומה. עם הזמן, סוללות מחשב נייד עלולות לאבד את יכולתן להחזיק טעינה, מה שעלול להוביל לבעיות בהפעלת המחשב הנייד.

דרך אחת לבדוק אם הסוללה היא הבעיה היא לנסות לאתחל את המחשב הנייד מבלי שהסוללה מוכנסת. אם המחשב הנייד נדלק ללא הסוללה, ייתכן שהסוללה פגומה ויש להחליף אותה. בנוסף, אם הסוללה נפוחה או דולפת, זה סימן ברור שצריך להחליף אותה מייידית כדי למנוע נזק למחשב.

דרך נוספת לבדוק אם הסוללה היא הבעיה היא להשתמש במולטימטר כדי לבדוק את המתח של הסוללה. סוללה טעונה במלואה צריכה לקרוא בסביבות 12.6 וולט, בעוד שסוללה עם טעינה נמוכה עשויה לקרוא בסביבות 11 וולט ומטה. אם מתח הסוללה נמוך משמעותית מ-11 וולט, ייתכן שהסוללה היא מקור הבעיה.

במקרים מסוימים, ייתכן שהבעיה אינה בסוללה עצמה אלא במעגלי הטעינה בתוך המחשב הנייד. אם המחשב הנייד אינו טוען את הסוללה כראוי, זה עלול לגרום לסוללה להיראות פגומה כאשר זהו בעצם מעגל הטעינה שצריך לתקן. במקרה זה, עדיף לפנות לעזרה מקצועית כדי לאבחן ולתקן את הבעיה.


מכשולי חומרה: בדיקת תקלות ברכיבים פנימיים


כאשר מחשב נייד לא נדלק לאחר בדיקת אספקת החשמל והסוללה, ייתכן שהבעיה היא ברכיבים פנימיים. הנה כמה צעדים שתוכל לנקוט כדי לבדוק אם יש בעיות ברכיבים פנימיים:

 

  1. RAM:
    זיכרון Random Access Memory פגום עלול לגרום למחשב הנייד להיכשל בהפעלה. אתה יכול לנסות להסיר ולהכניס מחדש את זיכרון ה-RAM, או להחליף את ה-RAM עם מקל' כדי לראות אם זה פותר את הבעיה.
  2. כונן קשיח:
    כונן קשיח פגום יכול גם לגרום למחשב הנייד לא להידלק. אתה יכול לבדוק אם הכונן הקשיח הוא הבעיה על ידי הסרתו וניסיון להפעיל את המחשב הנייד בלעדיו. אם המחשב הנייד נדלק ללא הכונן הקשיח, ייתכן שהכונן הקשיח גורם לבעיה.
  3. לוח אם:
    אם הבעיה אינה ב-RAM או בכונן הקשיח, ייתכן שהבעיה היא בלוח האם. לוח אם פגום עלול לגרום למגוון בעיות, כולל אי הפעלה. במקרה זה, עדיף לפנות לעזרה מקצועית כדי לאבחן ולתקן את הבעיה.

 

חשוב לציין שבדיקת בעיות ברכיבים פנימיים יכולה להיות מסובכת יותר לעומת בדיקה של בעיות אספקת חשמל או סוללה. אם לא מתאפשר לכם לפתוח את המחשב הנייד ולבדוק את רכיביו, עדיף לפנות לעזרה מקצועית. בנוסף לשלושת הרכיבים הללו, רכיבים פנימיים אחרים כגון המעבד או הכרטיס הגרפי עלולים גם הם לגרום למחשב הנייד לא להידלק. אם אתה חושד בבעיה באחד מהרכיבים הללו, עדיף גם כאן לפנות לעזרה מקצועית, כדי לאבחן ולתקן את הבעיה.

 

"האם אני יכול לתקן את זה בעצמי?": טיפים לתיקון עצמי של מחשב נייד שלא נדלק

 

אם אתה מרגיש בנוח עם פתיחת המחשב הנייד שלך ובדיקת הרכיבים הפנימיים שלו, יש כמה צעדים שאתה יכול לנקוט כדי לנסות ולתקן את הבעיה בעצמך. הנה כמה טיפים לתיקון עצמי של מחשב נייד שלא נדלק:

 

נקה את המחשב הנייד:
במהלך הזמן אבק ופסולת יכולים להצטבר בתוך המחשב הנייד ולגרום להתחממותו יתר על המידה, מה שעלול להוביל לאי הפעלה. נסה לנקות את החלק הפנימי של המחשב הנייד שלך עם אוויר דחוס או מברשת רכה.

 

בדוק את כבל הטעינה:
לפעמים כבל הטעינה יכול להתקלקל או להינזק, מה שמונע מהמחשב הנייד להיטען כראוי. נסה להחליף את כבל הטעינה בכבל תקין, כדי לראות אם זה פותר את הבעיה.

 

אפס את ה-BIOS:
ה-BIOS (מערכת קלט/פלט בסיסית) אחראי על אתחול רכיבי החומרה של המחשב הנייד. איפוס ה-BIOS להגדרות ברירת המחדל שלו יכול לעתים לפתור מצב בו המחשב לא נדלק.  בדרך כלל תוכל לגשת ל-BIOS על ידי לחיצה על מקש (כגון F2 או Del) במהלך האתחול.

 

חיבור מחדש של כבלים פנימיים:
לפעמים כבלים פנימיים יכולים להתנתק או להשתחרר, ולגרום למחשב הנייד לא להידלק. נסה לפתוח את המחשב הנייד שלך, ולבדוק שכל הכבלים הפנימיים מחוברים היטב.

 

 החלפת רכיבים:
אם זיהית רכיב פגום (כגון מקל RAM או כונן קשיח), תוכל לנסות להחליף אותו בעצמך. הקפד לעקוב אחר כל ההוראות בקפידה.

חשוב לציין שתיקון עצמי של מחשב נייד לא נדלק יכול להיות מסוכן אם אינך מכיר את התהליך. אם אינך מרגיש בנוח לפתוח את המחשב הנייד שלך ולבדוק את רכיביו, עדיף לפנות לעזרה מקצועית כדי לאבחן ולתקן את הבעיה. בנוסף, אם המחשב הנייד שלך עדיין במסגרת תקופת האחריות, ניסיון תיקון עצמי עלול לבטל את האחריות.

מחשב נייד לא נדלק

 

תיקון מקצועי של מחשב נייד שלא נדלק


אם ניסית את העצות לתיקון עצמי והמחשב הנייד שלך עדיין לא נדלק, ייתכן שהגיע הזמן לפנות לעזרה מקצועית. הנה כמה תרחישים שבהם כדאי לשקול להתקשר למומחים:

 

  1. נזקי נוזלים:
    אם שפכתם נוזל על המחשב הנייד, עדיף לקחת אותו מיד לאיש מקצוע. נזקי נוזלים עלולים לגרום לנזק חמור לרכיבים הפנימיים של המחשב הנייד ויכולים להיות קשים לתיקון.
  2. נזק פיזי:
    אם המחשב הנייד שלך נפל או ניזוק פיזית מסיבה אחרת, ייתכן שיהיה צורך בתיקון מקצועי. גם אם נראה שהוא עובד תקין, ייתכן שרכיבים פנימיים נפגעו.
  3. בעיות חשמל:
    אם אתם חושדים בבעיה באספקת החשמל או יציאת הטעינה של המחשב הנייד, עדיף שאיש מקצוע יבדוק את הדברים. ניסיון לתקן רכיבים אלה בעצמך עלול להיות מסוכן, ועלול לגרום נזק נוסף למחשב הנייד.
  4. בעיות תוכנה:
    אם המחשב הנייד לא נדלק עקב בעיית תוכנה (כגון מערכת הפעלה פגומה), ייתכן שאיש מקצוע יוכל לעזור. איש מקצוע יכול לאבחן את הבעיה, ולנסות לשחזר כל מידע חשוב במחשב הנייד.
  5. תיקון אחריות:
    אם המחשב הנייד שלך עדיין באחריות, עדיף לתקן אותו על ידי איש מקצוע מורשה מטעם היצרן. ניסיון תיקון עצמי או פנייה לחנות תיקונים לא מורשית, עלולים לבטל את האחריות ולעלות לך יותר בטווח הארוך.

להתגבר על האתגר: מחשב נייד לא נדלק

 

התמודדות עם מחשב נייד שלא נדלק עלולה להיות חוויה מתסכלת, אך ישנם שלבים שתוכל לנקוט כדי לאבחן ולתקן את הבעיה. חשוב להתחיל עם היסודות, כמו בדיקת אספקת החשמל והסוללה, לפני שעוברים לנושאים מורכבים יותר.

אם אתה מרגיש בנוח עם תיקוני עשה זאת בעצמך, יש כמה טיפים לתיקון עצמי שאתה יכול לנסות. עם זאת, חשוב להיות זהירים ולא לנסות שום דבר שעלול לגרום נזק נוסף למחשב הנייד או לסכן את עצמך.

במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך לפנות לעזרה מקצועית. זה נכון במיוחד אם המחשב הנייד ניזוק פיזית, נחשף לנוזלים או עדיין תחת אחריות. איש מקצוע יכול לאבחן ולתקן את הבעיה במהירות ובבטחה, ולספק לך שקט נפשי בידיעה שהמחשב הנייד שלך בידיים טובות.

בסופו של דבר, המפתח להתגבר על האתגר של מחשב נייד שלא נדלק הוא להישאר רגוע וסבלני. קח את הזמן לאבחן את הבעיה, ואל תחשוש לפנות לעזרה במידת הצורך. עם הגישה הנכונה, תוכל להפעיל מחדש את המחשב הנייד שלך תוך זמן קצר.

זכרו, מניעה תמיד עדיפה על ריפוי. הקפד לטפל היטב במחשב הנייד שלך על ידי שמירה עליו נקי ומתוחזק היטב. עדכוני תוכנה רגילים, סריקות וירוסים וגיבויים יכולים לסייע במניעת התרחשות בעיות מלכתחילה.

אלי ברק טכנאי מחשבים מומחה
אלי ברק
אלי מחשבים פתרונות מיחשוב מתקדמים

טכנאי מחשבים מומחה

שמי אלי ברק, ואני הבעלים של אלי מחשבים פתרונות מיחשוב מתקדמים. אני עוסק בתחום המחשבים כבר יותר מ 15 שנה. בעל הסמכות רבות של MICROSOFT. אני טכנאי מחשבים המספק שירותי מחשוב ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקים. יש ברשותי מעבדה ניידת שיש בה את כל החלקים לתיקון מחשבים בבית הלקוח.

שאלות גולשים מהפורום בנושא מחשב נייד לא נדלק

החלפת לוח אם למחשב נייד

מחשב נייד שכשמדליקים אותו הנורה נדלקת למס' שניות ונכבית, והמסך כלל לא נדלק, המאוורר לא נכנס לפעולה... התופעות הן גם כשהבטריה מחוברת וגם כשלא. זה נראה שלוח האם שלו הלך, נכון? אם כן - איפה אפשר...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 19/07/2020
אני לא מצליח להדליק את המחשב אחרי שנכנס למצב שינה

שלום רב   יש לי מערכת ווינדוס 10 על מחשב נייד של DELL (insperion 17R). בזמן האחרון יש לי בעייה כאשר המחשב נכנס למצב שינה ואני לוחץ על כפתור ההדלקה שיתעורר אין שום תגובה. רק לאחר שאני לוחץ לחיצה...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 24/05/2016
בעיית מחשב לא נדלק

יש לי בעיה במחשב, הוא לא נדלק ואני לא מצליח להבין מה הבעיה, אולי ספק אולי בכלל בעיה בבטרייה. בכל אופן מצאתי מעבדה לתיקון מחשבים ניידים בקצה הרוחב ונכנסתי. מסתבר שהם דורשים 250 שקל רק בשביל אבחון,...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 19/11/2013
בעיית טעינה/סוללה

היי, יש לי מחשב נייד שלא נדלק, לאחר שלקחתי אותו למעבדה נאמר לי שהלוח אם שלו לא עובד וצריך להחליף אותו, כמובן שלא החלפתי כי לוח אם עולה כמעט כמו מחשב חדש. ניסיתי כמה דברים בעצמי, ובסוף הצלחתי...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 17/07/2017
מוזר

יש לי מחשב נייד, כשהסוללה בפנים המחשב נלדק אבל בלי מסך רק שומעים מאוורר, לדים נדלקים. כשאני מוציא סוללה והוא רק על חשמל נדלק עם מסך מישהו יכול לעזור.

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 11/02/2016