בין אם הפלת בטעות את המחשב הנייד שלך או שהוא הפסיק לעבוד פתאום, להחליף מסך שבור זה דבר שעלול להיות מתסכל וגם יקר. עם זאת, עם הידע והכלים הנכונים, אתה יכול לחסוך כסף ולתקן את המסך שלך בעצמך. 

במאמר זה, נסקור את כל מה שאתה צריך לדעת על אבחון, תיקון ותחזוקה של מסכי מחשב נייד. כמו כן, נספק עצות לפתרון בעיות נפוצות ונעזור לך להחליט אם לטפל בתיקון בעצמך או לפנות לעזרה מקצועית. אז, בואו נתחיל!

גורמים נפוצים לנזק במסך המחשב הנייד

גורמים פיזיים או נפילות: אחד הגורמים הנפוצים ביותר לנזק במסך המחשב הנייד הוא להפיל את המכשיר או לגרום לו למכה פיזית, כמו פגיעה במשטח קשה.

 

לחץ על המסך: הפעלת לחץ על המסך, כגון סגירת מכסה המחשב הנייד חזק מדי או נשיאת חפצים כבדים על גבי המכשיר, עלולה לגרום לסדקים או צורות אחרות של נזק.

 

שפיכת נוזלים: שפיכת נוזל על המחשב הנייד או חשיפתו ללחות עלולה לגרום נזק למסך ורכיבים אחרים.

 

התחממות יתר: התחממות יתר עלולה לגרום לתקלה במסך המחשב הנייד, לגרום לו לדהות ולפגוע באיכות התצוגה.

 

בלאי: עם הזמן, מסך המחשב הנייד יכול להתחיל להתבלות או לפתח בעיות עקב שימוש ממושך וארוך שנים.

תיקון מסך מחשב נייד

תיקון מסך של מחשב נייד

הבנת גודל הבעיה

לפני שתוכל להתחיל לתקן את מסך המחשב הנייד, עליך לזהות את הבעיה. הנה כמה בעיות נפוצות שאתה עשוי להיתקל בהן:

 

מסך סדוק או שבור: אם אתה יכול לראות נזק פיזי על המסך, כגון סדקים או זכוכית מנופצת, אז סביר להניח שיש לך מסך שבור.

 

הבהוב או מהבהב מסך: אם המסך מהבהב או מציג צבעים חריגים, זה יכול להיות סימן של חיבור רופף או בעיה עם חומרת המסך.

 

פיקסלים מתים: אם אזורים מסוימים במסך אינם מוצגים כראוי או שהם שחורים לחלוטין, ייתכן שיש לך פיקסלים מתים. זוהי בעיה נפוצה עם מסכי LCD.

 

אין תצוגה: אם המחשב הנייד מופעל אך המסך נשאר ריק, ייתכן שהוא מהווה סימן לבעיה חמורה יותר בחומרה, כגון כרטיס גרפיקה פגום או לוח אם.

 

כדי לאבחן את הבעיה, אתה יכול להתחיל על ידי בדיקת המסך עבור נזק פיזי. אם אינך רואה נזק ברור, נסה לחבר את המחשב הנייד לתצוגה חיצונית כדי לראות אם הבעיה היא עם המסך או עם החומרה של המחשב הנייד. באפשרותך גם להשתמש בכלי אבחון או בתוכנה כדי לבדוק את רכיבי החומרה ולזהות בעיות כלשהן.

החלפת מסך לעומת תיקון

כשמדובר בתיקון מסך מחשב נייד, יש לך שתי אפשרויות: לתקן את המסך או להחליף אותו לחלוטין. הבחירה שתבצע תהיה תלויה בהיקף הנזק ועלות התיקון או ההחלפה.

 

תיקון מסך כרוך בתיקון האזורים הפגומים של המסך, כגון החלפת הזכוכית או תיקון התאורה האחורית. אפשרות זו היא בדרך כלל זולה יותר מאשר החלפת מסך, אבל אם הנזק הוא נרחב או אם המסך הוא מיושן אז לא יהיה ניתן לתקן אותו בצורה הזו.

 

החלפת מסך כוללת הסרת המסך הישן והתקנת מסך חדש. אפשרות זו יקרה יותר מאשר תיקון מסך, אבל היא לעתים קרובות האפשרות היחידה אם המסך פגום קשות או מיושן. זו גם בחירה טובה אם אתה רוצה לשדרג למסך באיכות טובה יותר או ברזולוציה גבוהה יותר.

 

כאשר מחליטים בין תיקון מסך והחלפה, יש לשקול את העלות, את היקף הנזק, ואת הגיל של המחשב הנייד. אם המחשב הנייד חדש יחסית והמסך במצב טוב מלבד כמה סדקים, התיקון עשוי להיות אפשרות ריאלית. עם זאת, אם המסך פגום קשות או מיושן, החלפה היא כנראה הבחירה הטובה ביותר.

 

בסופו של דבר, ההחלטה תלויה בך ותלויה בתקציב שלך, בגיל ובמצב של המחשב הנייד ובהעדפות האישיות שלך.

מסך לפטופ שבור

תיקון ביתי לעומת תיקון מקצועי

כשמדובר בתיקון מסך מחשב נייד, יש לך שתי אפשרויות: תיקון המסך בעצמך (DIY) או פנייה לעזרה מקצועית. לשתי האפשרויות יש את היתרונות והחסרונות שלהן, והבחירה שתבצע תהיה תלויה ברמת המומחיות והנוחות שלך עם תיקונים במחשב הנייד, כמו גם במורכבות של התיקון הדרוש.

 

תיקון DIY יכול להיות אפשרות חסכונית, במיוחד אם כבר יש לך את הכלים הדרושים וניסיון. עם המשאבים וההכוונה הנכונים, אתה יכול להחליף מסך שבור או לתקן נזק קטן בעצמך. עם זאת, אם אין לך ניסיון בתיקונים במחשב נייד, ניסיון לתקן מסך בעצמך עלול לגרום לנזק נוסף או אפילו לפציעה.

 

תיקון מקצועי הוא אפשרות בטוחה יותר אם אתה לא בטוח במיומנויות DIY שלך או אם התיקון הדרוש הוא מורכב. לאנשי מקצוע יש את המומחיות והכלים הדרושים כדי לתקן או להחליף מסך מחשב נייד בבטחה וביעילות. בעוד תיקון מקצועי יכול להיות יקר יותר מאשר תיקון DIY, זו לעתים קרובות האפשרות הטובה ביותר עבור תיקונים מורכבים או אם אתה רוצה להבטיח כי התיקון נעשה כראוי ובבטחה.

 

בעת ההחלטה בין DIY ותיקון מקצועי, שקול את רמת המומחיות והנוחות שלך בתיקונים במחשב הנייד, כמו גם את המורכבות של התיקון הדרוש. אם אתה בטוח במיומנויות ה-DIY שלך והתיקון הדרוש הוא קטן, תיקון DIY עשוי להיות אפשרות טובה. עם זאת, אם אתה לא מרגיש בנוח עם תיקונים במחשב הנייד או התיקון הוא מורכב, לבקש עזרה מקצועית היא לעתים קרובות הבחירה הבטוחה והיעילה ביותר.

כמה זמן לוקח להחליף מסך?

הזמן שלוקח להחליף מסך מחשב נייד יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, כגון:

 

  • סוג המחשב הנייד

 

  • מורכבות התיקון

 

  • זמינות החלקים

 

באופן כללי, החלפת מסך יכולה לקחת בין 30 דקות לשעה או יותר, בהתאם לנסיונו של טכנאי התיקון ולרמת הקושי של התיקון. אם לטכנאי יש ניסיון עם המותג והדגם של המחשב הנייד שלך, ייתכן שהוא יוכל להשלים את התיקון במהירות רבה יותר.

 

אם אתה מנסה להחליף מסך בעצמך – DIY – הזמן שנדרש יכול גם להשתנות בהתאם לרמת הניסיון וההבנה שלך בתיקונים במחשב הנייד. חשוב לקחת את הזמן ולעקוב אחר הוראות היצרן בזהירות כדי למנוע נזק נוסף או פגיעה.

 

זכור כי אם אתה מחפש תיקון מקצועי, לחנות עלול לקחת זמן נוסף להזמין עבורך את המסך החלופי אם הוא לא קיים במלאי, כך שיעבור זמן עד שתקבל אותו. עם זאת, חנויות תיקונים רבות מציעות שירותי תיקון באותו יום או למחרת, כך שתוכל להחליף את מסך המחשב הנייד שלך בתוך יום או יומיים.

תיקון מסך מחשב נייד

תיקון מחשב נייד

האם זה בטוח לתקן מסך מחשב נייד בעצמך?

 

תיקון מסך מחשב נייד בעצמך יכול להיות בטוח אם אתה נוקט באמצעי הזהירות הדרושים ויש לך את הכלים והמומחיות המתאימים. עם זאת, חשוב לציין כי ניסיון לתקן מחשב נייד ללא הכשרה מתאימה או ניסיון קודם, יכול להיות מסוכן ועלול לגרום נזק נוסף למחשב הנייד שלך או אפילו לפציעתך.

 

לפני שתנסה לתקן מסך מחשב נייד, חשוב להכין את עצמך על אמצעי הזהירות וטכניקות הבטיחות המתאימות לתיקונים במחשב נייד. זה כולל למשל את קריאת הוראות היצרן, צפייה בהדרכות מקוונות, וארגון הכלים והציוד הדרושים.

 

בעת תיקון מסך מחשב נייד, חשוב לנקוט אמצעי זהירות כדי למנוע פריקה אלקטרוסטטית (ESD), אשר עלולה לגרום נזק לרכיבים העדינים של המחשב הנייד. לשם כך יש צורך ללבוש רצועת פרק כף יד ESD.

 

חשוב גם לטפל בזהירות בזכוכית שבורה במידה וישנה ובחפצים חדים אחרים כדי למנוע כל פגיעה או פציעה. שימוש במשקפי בטיחות וכפפות יכול לעזור להגן על העיניים והידיים במהלך תהליך התיקון.

אלי ברק טכנאי מחשבים מומחה
אלי ברק
אלי מחשבים פתרונות מיחשוב מתקדמים

טכנאי מחשבים מומחה

שמי אלי ברק, ואני הבעלים של אלי מחשבים פתרונות מיחשוב מתקדמים. אני עוסק בתחום המחשבים כבר יותר מ 15 שנה. בעל הסמכות רבות של MICROSOFT. אני טכנאי מחשבים המספק שירותי מחשוב ללקוחות פרטיים וגם ללקוחות עסקים. יש ברשותי מעבדה ניידת שיש בה את כל החלקים לתיקון מחשבים בבית הלקוח.

שאלות גולשים מהפורום בנושא תיקון מסך מחשב נייד

תיקון מסך מחשב נייד

כמה עולה תיקון מסך מחשב נייד? נציין כי לא מדובר רק בשריטה אלא בשבר רציני, אין כרגע בכלל תצוגה על המסך. צריך לדעתי להחליף את המסך כולו ולא רק את השכבה החיצונית, מיותר לומר שזה לא מכוסה תחת האחריות....

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 07/10/2013
בעיה במחשב נייד של סמסונג , מסך מרצד עקב בעיה במגעים של כבל פלט

שלום הייתי אצל מעבדת תיקון והם טוענים שהבעיה נעוצה שהכבל פלט אינו מחובר כרהוי וצריך להחליף אותו אך אין להם את הכבל, רציתי לשאול מה אני עושה במצב כזה , שהרי הבעיה היא לא במחשב אלא בחיבור בין הלוח...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 23/07/2016
מסך למחשב נייד

נשבר לי מסך של מחשב נייד toshiba satellite C660-2DL, אני רוצה להזמין חדש (טכנאים לוקחים מלא על תיקון לפטופ ואני יודע איך לתקן) האם אני חייב את הדגם הזה במדוייק, או שכל C660 יהיה טוב?

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 21/08/2015
שאלה על כרטיס למחשב נייד

היי, מישהו יודע איך מחליפים כרטיס מסך למחשב נייד? אפשר לעשות את זה לבד או שצריך מעבדה לתיקון מחשבים ניידים. אם התהליך פשוט ואפשר לקנות כרטיס חדש בזול באמזון אני אעשה את זה. מה דעתכם? כדאי לנסות...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 17/04/2013
מעבדה לתיקון מסך מחשב

היי, יש לי מחשב נייד יחסית חדש (האחריות עדיין בתוקף), שוחחתי עם מעבדת התיקונים של החברה ומסתבר כי תיקון מסך מחשב לא נכלל תחת האחריות, הם לא אחראים על נזקים חיצוניים. הציעו לי תיקון מסך שם ב-1000...

הודעות בפורום פורום טכנאי מחשבים 03/04/2013